Tuesday, November 14, 2017

Mendesak

Assalamualaikum..

Kenapa ramai yang cakap sis ni suka mendesak orang?

Sedangkan sis lebih suka buat hal sis sendiri berbanding menjaga tepi kain orang..

Kita rasa,kita dah cukup mengajak awak untuk buat kebaikan.tapi kenapa awak semua cakap kita mendesak?
Kenapa awak semua cakap kita ni buat keputusan melulu padahal pada kita,niat kita ialah kun fayakun..jadi,maka jadilah ia..

Kalau awak rasa awak tak ikhlas dengan kita,kita takkan paksa awak lah..
Benda ni bukan perkara main-main..

Bukankah lebih indah kalau kita belajar mengenali satu sama lain selepas terlafaznya akad yang memang setiap individu nantikan..

Sis bukan mendesak,sila faham itu..
Sis rasa sis dah cukup mengenalhati budi tuan-tuan jika tuan-tuan sendiri berani datang rumah,TUNJUKKAN KEIKHLASAN DAN KEJUJURAN ITU.

Bukan mendesak ye,sila faham itu.
Kita bincang elok-elok.
Kalau mak ayah restu,kan lebih baik.
Sis bukan mendesak.
Kalau awak rasa sis mendesak mungkin awak silap orang..
Setiap orang punya cerita.
Tapi sis bukan seorang yang senang dipermainkan tapi macam bangang jgk lah useless ever after tu..Sangat tak matang eh,kau acah kau nak uji lah kesetiaan aku kat kau lepas kau curang..ajak pergi jumpa mak pun dah kecut..pergi jumpa mak je,bukan suruh bawak rombongan meminang terus..tak kisahlah..


Yang sorang plakk,alhamdulillah dh dapat lupakan,dah dapat jauhkan diri..Alhamdulillah syukur sangat..
Patut ke dia salahkan aku,dia hina aku macam ehh kaulah duli yang maha mulia tuanku sedangkan kau tu yang laki..kau nak jgak aku yang mengalah..kau nak jgk cakap aku yang buat benda bodoh..ehhh..kau yang tak pernah husnozun dgn aku...memang sampai mati lah miscommunication je dengan aku..Kau kena ingat,sekali kau hina perempuan sama mcm kau hina mak kau..

Maaf jika terkasar bahasa.
Nabi tak pernah ajar umat dia untuk berkasar dengan perempuan sebab perempuan sekasar mana pun dia,hati dia tetap lembut...tapi bukan lembut sampai kau senang je nak penyek2 dia mcm slime..hmmmm..
Aku buat benda semua ni,aku buat engkorang cakap aku suka mendesak adalah berdasarkan pengalaman-pengalaman aku sebelum ini..

Tolonglah letak maruah seorang perempuan tu tinggi..
Perempuan,senang buat dosa senang kena fitnah tapi setiap hari dia ingat mana silap dia,silap dia sebab terlalu ikutkan hati orang tapi hati sendiri tak jaga..
Baik jaga hati ini,untuk tuhan,  lilAllahitaala..







Yang ingin berubah,

Miss koshibo

Sunday, November 5, 2017

Batasan.

Sombong.

Sombong dan takbur.

Ya ampun,minta dijauhkan daripada perasaan sebegini..

Maaf jika diri ini terkadang sombong.
Bukan apa,kita ni rabun jauh tak nampak awak.
Bukan apa,kita ni bukan budak pandai nak ingat semua orang kat dalam dunia.
Bukan apa,kita saja taknak bertegur sapa sebab taknak gaduh.
Bukan apa,sebab kita dah penat kena pijak dengan orang yang kita sayang.
Bukan apa,sebab dah terlalu banyak bersabar.
Bukan apa,sebab dah taknak pisang berbuah dua kali..

Itu semua hanya pandangan masing-masing..kita niat macamni,orang nampak macamtu..
Biasalah salahfaham sesama manusia..
Sis dah cuba memaafkan sebab tu malas dh nak banyak cakap..

Sukahatilah nak yang macammana...
Satu je dalam life sis ni.

Taknak kawan takpe,sis ada ramai lagi kawan lain..
That's me.
I'm just a companion friends.
Not your best friends forever.
Yang perlukan masa 24 jam macam kunyit halia..
Yang perlu jaga hati kau,tapi kau tak jaga pun hati aku.

Maaf sis memang terpaksa belajar untuk bergaul dengan orang lebih dewasa berbanding kanak-kanak.

Memang terpaksa kena ubah sebab sis dah berada di persekitaran yang baru..
Sis nak fokus kerjaya sis daripada fikir masalah yang hanya Tuhan sahaja yang tahu..

Hablu minnAllah hablu minnanas..

Jika nak buat baik dengan Allah,buktikanlah dengan buat baik kepada manusia..

Sebelum berlaku apa-apa perkara yang lebih teruk sis lebih rela mengundur diri..
Sis taknak masalah perhubungan antarabangsa ini mengganggu prestasi sis..

Minta maaf berjuta kali.
Meminta maaf bukan sebab kita kalah tapi meminta maaf sebab kita berjaya melawan ego kita..

I admit that was my mistakes.
I hope this relationship just a lesson and it will not last longer like before..
I have my new environment so dont just judging me harshly without knowing anything..

Just let the silence win the situation..







Yang mahu fokus,
Cikgu positif.